sygn. akt: XII GUp 160/18
OBWIESZCZENIE
Syndyk masy upadłości Dudek & Kostek Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w upadłości z siedzibą w Warszawie ogłasza przetarg na sprzedaż majątku przedsiębiorstwa Dudek & Kostek Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w upadłości z siedzibą w Warszawie (02 - 017 Warszawa), Al. Jerozolimskie 123A na następujących warunkach:
1. Przedmiotem sprzedaży jest majątek przedsiębiorstwa Dudek & Kostek Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w upadłości z siedzibą w Warszawie obejmującej składniki majątkowe przedsiębiorstwa opisane w operacie szacunkowym z dnia 30 marca 2022 r za cenę nie niższą niż 4.498.410,00 złotych (słownie: cztery miliony czterysta dziewięćdziesiąt osiem tysięcy czterysta dziesięć 00/100 )
2. W skład majątku przedsiębiorstwa wchodzą:
a) nieruchomość gruntowa zabudowana, położona w Jastrzębiu-Zdroju przy ul. Rozwojowej 1, miasto Jastrzębie Zdrój, powiat Jastrzębie Zdrój, województwo śląskie, zabudowana halą magazynowo- produkcyjną z zapleczem socjalno-biurowym o powierzchni zabudowy 3.254 m² oznaczona w ewidencji gruntów jako działka nr 884/14 am-6 opisana w Księdze Wieczystej nr GL1J/00042711/3 oraz działka nr 794/32 am-8 opisana w Księdze wieczystej nr GL1J/00046777/1, o łącznej powierzchni 1,5 ha. Księgi wieczyste prowadzone przez Sąd Rejonowy w Jastrzębiu Zdroju - V Wydział Ksiąg Wieczystych;
b) słupowa stacja transformatorowa;
c) hala o powierzchni użytkowej 3.151,87 m2
3. Cena wywoławcza majątku przedsiębiorstwa wynosi 4.498.410,00 złotych (słownie: cztery miliony czterysta dziewięćdziesiąt osiem tysięcy czterysta dziesięć 00/100), do ceny zostanie doliczony obowiązujący podatek od towarów i usług o ile będzie on wymagany.
4. Pisemne oferty w języku polskim mogą być składane w terminie do dnia 05 luty 2024 roku. Oferta winna być zapakowana w zamkniętą kopertę opatrzoną dopiskiem: Dudek & Kostek Sp. z o. o w upadłości z siedzibą: 02 - 017 Warszawa, ul. Al. Jerozolimskie 123A Sygn. akt XII GUp 160/18 i dostarczona do Biura Podawczego w Sądzie Rejonowym Gliwice Wydział XII Gospodarczy przy ul. Powstańców Warszawy 23, w godzinach pracy Biura przy czym za datę złożenia oferty, także nadanej w formie przesyłki, uważa się datę jej wpływu do Biura Podawczego;
5. Przystępujący do przetargu powinien, pod rygorem niedopuszczenia do przetargu, wpłacić wadium w wysokości 449.841,00 złotych (słownie: czterysta czterdzieści dziewięć tysięcy osiemset czterdzieści jeden złotych 00/100) na rachunek bankowy masy upadłości o numerze: 48 1020 2498 0000 8702 0642 9056 najpóźniej w ostatnim dniu terminu składania ofert;
6. Uczestnikami przetargu mogą być krajowe i zagraniczne osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne posiadające zdolność prawną i zdolność do czynności prawnych;
7. Przetarg prowadzi syndyk pod nadzorem Sędziego-Komisarza;
8. Przetarg będzie prowadzony z uwzględnieniem warunków określonych w regulaminie przetargu z dnia 12 września 2023 r (do wglądu w sekretariacie Sądu ) przy zastrzeżeniu sprzedaży w następującej kolejności: w pierwszej kolejności część dotycząca ruchomości, w drugiej kolejności część dotycząca nieruchomości. W przypadku braku oferentów na część ruchomą majątku (100%), sprzedaż nieruchomości nie zostanie zrealizowana, przetarg na sprzedaż nieruchomości zostanie unieważniony.
9. Sędzia-Komisarz dokonuje otwarcia ofert i syndyk wybiera najkorzystniejszą z nich bądź ustala, że przetarg został zamknięty bez wyboru którejkolwiek z ofert;
10. Wybór oferty jest prawnie skuteczny po zatwierdzeniu go przez Sędziego-Komisarza;
11. Oferta kupna powinna zawierać:
1) nazwę, siedzibę oraz podpisy osób upoważnionych do reprezentacji wraz z aktualnym odpisem z właściwego rejestru oferenta;
2) proponowaną cenę zakupu netto oraz termin i formę zapłaty;
3) potwierdzenie dokonania wpłaty wadium;
4) oświadczenie, że oferent nie jest Syndykiem lub Sędzią-Komisarzem, upadłym, jego małżonkiem, zstępnym, wstępnym albo rodzeństwem, a gdy upadły nie jest osobą fizyczną, jego przedstawicielem oraz, że nie jest małżonkiem, wstępnym, zstępnym, rodzeństwem oraz powinowatym w tej samej linii lub stopniu osób wymienionych powyżej;
5) oświadczenie oferenta o zapoznaniu się z regulaminem przetargu i akceptacji warunków i zasad w nich zawartych.
12. Otwarcie i rozpoznanie ofert odbędzie się na posiedzeniu jawnym w dniu 7 lutego 2024 roku, godzina 09:30, sala 112 budynku Sądu Rejonowego w Gliwicach, Wydział XII Gospodarczy, ul. Powstańców Warszawy 23, 44-101 Gliwice;
13. Ogłoszenie oraz warunki przetargu mogą być zmienione lub odwołane bez podania przyczyny;
14. Przetarg może zostać zamknięty bez wybrania którejkolwiek z ofert;
15. Syndyk zawiera umowę sprzedaży w terminie określonym przez Sędziego-Komisarza, nie dłuższym niż cztery miesiące od dnia zatwierdzenia wyboru oferty;
16. Uczestnik przetargu jest związany ofertą do upływu wyznaczonego przez syndyka terminu zawarcia umowy;
17. Cena sprzedaży majątku przedsiębiorstwa – pomniejszona o wpłacone wadium – powinna być wpłacona i zaksięgowana na rachunku bankowym masy upadłości najpóźniej w dniu zawarcia umowy (przed podpisaniem umowy);
18. Koszty zawarcia umowy sprzedaży obciążają nabywcę.
19. Szczegółowe warunki przetargu określają warunki sprzedaży majątku przedsiębiorstwa zatwierdzone postanowieniem Sędziego-Komisarza w sprawie XII GUp 160/18, wyłożone do wglądu w biurze syndyka masy upadłości 41 – 300 Dąbrowa Górnicza, ul. 11 Listopada 1 oraz w Sądzie Rejonowym w Gliwicach (XII Wydział Gospodarczy, ul. Powstańców Warszawy 23, 41-101 Gliwice).
20. Majątek Przedsiębiorstwa można oglądać w terminie od dnia 31 stycznia 2024 roku po wcześniejszym uzgodnieniu z syndykiem (tel. 501 438 343).